Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Ubuntu ve Windovs 11 - instalace  (Přečteno 2399 krát)

jura

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 2
Ubuntu ve Windovs 11 - instalace
« kdy: 09 Června 2023, 22:32:56 »
Dobrý den.Mám Windows 11 a rozhodl jsem se, že poprvé zkusím Ubuntu (vedle Windows), ale nějak se mi nedaří. Jsem totální amatér a využil jsem tedy vestavěné možnosti současného systému přes příkaz wsl--instal. Postupoval jsem dle internetu a prokousal jsem se až k úspěšnému zadání uživatelského jména a hesla - vše proběhlo OK, ale nyní jsem zaseknutý ve fázi, kdy se po mně něco chce a já tak nějak netuším co?! (sken připojen). Na zdejších stránkách jsem něco málo našel, ale moudřejší z toho nejsem. Poradí někdo?

Děkuji.

Jirka

Ventero

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3549
Re:Ubuntu ve Windovs 11 - instalace
« Odpověď #1 kdy: 10 Června 2023, 08:52:37 »
Zdravím. Nic to asi nechce - jsi v linuxovém terminálu. Možná je teď na řadě nainstalovat aplikace. Asi by bylo dobré si najít nějaký článek, jak se ve WSL zprovozňuje plnohodnotná instalace - ani v jiném jazyce dnes není problém, když máme tak slušné překladače.
Tady jsem našel hned na první dobrou třeba tohle:
https://ubuntu.com/tutorials/install-ubuntu-on-wsl2-on-windows-11-with-gui-support#1-overview
nebo tohle a ukazuje se, že je více způsobů:
https://www.zive.cz/clanky/peklo-opet-zamrzlo-windows-10-se-naucily-spoustet-graficke-programy-z-linuxu/sc-3-a-209795/default.aspx
https://www.zive.cz/clanky/ve-windows-10-si-snadno-spustite-graficke-programy-z-linuxu-staci-k-tomu-doplnek-ze-storu/sc-3-a-219493/default.aspx
a tady je nějaký videonávod - tu část s tou grafickou kartou můžeš přeskočit:
https://www.youtube.com/watch?v=Rzg144v3hf

A dál můžeš hledat a kdyžtak se doptávat.
Zvuky jsou mantrami a myšlenky moudrostí, prostě proto, že se mohou objevovat ...

Ventero

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3549