Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Pulseaudio - Nastavení aplikací  (Přečteno 2427 krát)

MiBo

  • Stálý člen
  • **
  • Příspěvků: 750
  • hello world
Pulseaudio - Nastavení aplikací
« kdy: 09 Října 2009, 01:08:25 »
Pár poznatků pro nastavení aplikací na pulseaudio, vyplývajících z pozorování nových Předvoleb zvuku, kde v záložce Aplikace je vždy jasné pokud některé pro své zvuky obchází pulseaudio (místo názvu aplikace je při přehrávání zobrazeno "ALSA plug-in [název aplikace]"), což ve výsledku při konfliktu více zvuků může a přinaší problémy se zvukem. U níže popsaných aplikací jsem si všiml, že toto právě dělají v defaultním nastavení a vypsanými postupy jsem popsal jak je naučit používat pulseaudio.

Kaffein a vůbec KDE aplikace v Gnome
Nainstalovat balík "systemsettings".
Pak v Systém - Volby - System Settings (nebo ALT+F2 a systemsettings) nastavit Pulseaudio v položce Multimédia u všech výstupů jako první preferovanou volbu.


Gajim
Úpravy - Nastavení (Ctrl+P) tam v položce Rozšířené a Editoru rozšířeného nastavení nastavit soundplayer z "aplay -q" na "paplay"

Openarena, Tremulouse ..
V konfiguračním souboru daných her musí být volba seta s_useOpenAL "0", protože s OpenAL sem pulseaudio neuchodil, ani kdybych se na hlavu postavil, ačkoli v /etc/openal/alsoft.conf volba pulseaudia je tak proste ne a ne, hra (testoval sem na openarene, pro testovaní je dobré mít v konfiguráku, seta r_fullscreen "0" a seta in_mouse "0" a pouštět s terminálu kvůli výstupům) mi prosta zamrzla s volbou "drivers = pulse" v alsoft.conf. V TREMULOUSE (~/.tremulous/base/autogen.cfg) je default v Ubuntu 9.10 seta s_useOpenAL "0" a v OPENARENA (~/.openarena/baseoa/q3config.cfg) je seta s_useOpenAL "1", je potřeba změnit na 0. Poté hra začne používat pro audio SDL (Simple DirectMedia Layer).
Aby šlo používat SDL s pulseaudio musí být doinstalován balík "libsdl1.2debian-pulseaudio", který nahradí pravděpodobně již v systému nainstalovaný balík "libsdl1.2debian-alsa". Poté už by měli tyto a jím podobné hry chodit s pulseaudio.

Pokud máte nějakou další aplikaci co není po instalaci nastavena na pulseaudio, přidávejte ji do komentářů a postup jak nastavit. Doufám, že už pulseaudio došlo do stádia, kdy už ho nebude potřeba odebírat a spíše dočistit nastavení tam, kde tak není učiněno po instalaci.

V řešení:
Xine-ui
Tak sem nakonec zjistil, že xine-ui, když se s ním nic neudělá tak používá výstup přímo na pulseaudio, ale s tím že volume je vždy po startu na nula. Když člověk pátrá po tom co s volume, tak najde na launchpadu řešení, které je ovšem právě spíš totální bug, neb poté co do audio.pulseaudio_device nastavíte pulseaudio a i kdyby jste tam napsali třeba hurvínek, tak je to špatně a přestane to hrát přes pulseaudio a začne využívat alsu, já sem bohužel důvěřoval launchpadu a tak sem se na roznášení tohoto bugu podílel, co se týká volume, bude se muset vyřešit jinak (pracuji na tom), ale pakliže nebudete zanášet hlouposti z launchpadu tak xine-ui bude fungovat standartně přes pulseaudio.

Důkaz toho, že na lunchpadu je mega blbost zde výstup týkající se pulseaudia generovaný s příkazem xine --verbose=10 videosoubor

pro audio.pulseaudio_device: (bez zadání parametru, defaultní stav):
Citace
main: zkouší se výstupní zvukový modul <pulseaudio>
audio_pulse_out: host (null) sink (null)
audio_pulse_out: ao_open bits=16 rate=48000, mode=8
pro audio.pulseaudio_device: pulseaudio
Citace
main: zkouší se výstupní zvukový modul <pulseaudio>
audio_pulse_out: host pulseaudio sink (null)
audio_pulse_out: failed to connect context object Spojení odmítnuto
load_plugins: nelze načíst zvukový modul <pulseaudio>
pro audio.pulseaudio_device: hurvinek
Citace
main: zkouší se výstupní zvukový modul <pulseaudio>
audio_pulse_out: host hurvinek sink (null)
audio_pulse_out: failed to connect context object Spojení odmítnuto
load_plugins: nelze načíst zvukový modul <pulseaudio>

Firefox, Opera, Chrome
Ani jeden z prohlížečů nepoužívá nativně pulseaudio, vše jede přes ten alsa plugin, řešení na netu s /etc/firefox/firefoxrc nebo ~/.mozilla/firefox/rc a tam nastavením FIREFOX_DSP="padsp" nefunguje.

« Poslední změna: 10 Října 2009, 16:49:37 od MiBo »

Roman Vacho

  • Moderátor
  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 6023
Re: Pulseaudio - Nastavení aplikací
« Odpověď #1 kdy: 09 Října 2009, 21:47:06 »
Netušís jak to nastavit u fullscreen hry? :) Jmenovitě Tremulous. Hraje mi přes HDMI. :(
Vyřešená vlákna je vhodné uzavřít "Topic Solved" dole pod vláknem. Děkujeme.

MiBo

  • Stálý člen
  • **
  • Příspěvků: 750
  • hello world
Re: Pulseaudio - Nastavení aplikací
« Odpověď #2 kdy: 10 Října 2009, 02:43:24 »
Netušís jak to nastavit u fullscreen hry? :) Jmenovitě Tremulous. Hraje mi přes HDMI. :(

Nainstaluj si libsdl1.2debian-pulseaudio melo by to odinstalovat libsdl1.2debian-alsa a pak uz by tremulouse mel jit pres pulseaudio, doufam, sem to ted zkousel a vypada to ze ok.

zacatecnik

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 55
    • Můj IT blog
Re: Pulseaudio - Nastavení aplikací
« Odpověď #3 kdy: 24 Listopadu 2009, 08:00:38 »
prosimte kde najdu nejaky clanek v cem je lepsi pulseaudio oproti alse?

Roman Vacho

  • Moderátor
  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 6023
Re: Pulseaudio - Nastavení aplikací
« Odpověď #4 kdy: 24 Listopadu 2009, 10:24:39 »
Netušís jak to nastavit u fullscreen hry? :) Jmenovitě Tremulous. Hraje mi přes HDMI. :(

Nainstaluj si libsdl1.2debian-pulseaudio melo by to odinstalovat libsdl1.2debian-alsa a pak uz by tremulouse mel jit pres pulseaudio, doufam, sem to ted zkousel a vypada to ze ok.

Bohužel i s sdl pulseaudio vypadává v Trem zvuk.
Vyřešená vlákna je vhodné uzavřít "Topic Solved" dole pod vláknem. Děkujeme.

 

Provoz zaštiťuje spolek OpenAlt.