Pár poznatků pro nastavení aplikací na pulseaudio, vyplývajících z pozorování nových Předvoleb zvuku, kde v záložce Aplikace je vždy jasné pokud některé pro své zvuky obchází pulseaudio (místo názvu aplikace je při přehrávání zobrazeno "ALSA plug-in [název aplikace]"), což ve výsledku při konfliktu více zvuků může a přinaší problémy se zvukem. U níže popsaných aplikací jsem si všiml, že toto právě dělají v defaultním nastavení a vypsanými postupy jsem popsal jak je naučit používat pulseaudio.
Kaffein a vůbec KDE aplikace v GnomeNainstalovat balík "systemsettings".
Pak v Systém - Volby - System Settings (nebo ALT+F2 a systemsettings) nastavit Pulseaudio v položce Multimédia u všech výstupů jako první preferovanou volbu.GajimÚpravy - Nastavení (Ctrl+P) tam v položce Rozšířené a Editoru rozšířeného nastavení nastavit soundplayer z "aplay -q" na "paplay"Openarena, Tremulouse ..V konfiguračním souboru daných her musí být volba
seta s_useOpenAL "0", protože s OpenAL sem pulseaudio neuchodil, ani kdybych se na hlavu postavil, ačkoli v /etc/openal/alsoft.conf volba pulseaudia je tak proste ne a ne, hra (testoval sem na openarene, pro testovaní je dobré mít v konfiguráku,
seta r_fullscreen "0" a
seta in_mouse "0" a pouštět s terminálu kvůli výstupům) mi prosta zamrzla s volbou "drivers = pulse" v alsoft.conf. V TREMULOUSE (~/.tremulous/base/autogen.cfg) je default v Ubuntu 9.10
seta s_useOpenAL "0" a v OPENARENA (~/.openarena/baseoa/q3config.cfg) je
seta s_useOpenAL "1", je potřeba změnit na 0. Poté hra začne používat pro audio SDL (Simple DirectMedia Layer).
Aby šlo používat SDL s pulseaudio musí být doinstalován balík "libsdl1.2debian-pulseaudio", který nahradí pravděpodobně již v systému nainstalovaný balík "libsdl1.2debian-alsa". Poté už by měli tyto a jím podobné hry chodit s pulseaudio.
Pokud máte nějakou další aplikaci co není po instalaci nastavena na pulseaudio, přidávejte ji do komentářů a postup jak nastavit. Doufám, že už pulseaudio došlo do stádia, kdy už ho nebude potřeba odebírat a spíše dočistit nastavení tam, kde tak není učiněno po instalaci.
V řešení:
Xine-uiTak sem nakonec zjistil, že xine-ui, když se s ním nic neudělá tak používá výstup přímo na pulseaudio, ale s tím že volume je vždy po startu na nula. Když člověk pátrá po tom co s volume, tak najde na launchpadu
řešení, které je ovšem právě spíš totální bug, neb poté co do audio.pulseaudio_device nastavíte pulseaudio a i kdyby jste tam napsali třeba hurvínek, tak je to špatně a přestane to hrát přes pulseaudio a začne využívat alsu, já sem bohužel důvěřoval launchpadu a tak sem se na roznášení tohoto bugu podílel, co se týká volume, bude se muset vyřešit jinak (pracuji na tom), ale pakliže nebudete zanášet hlouposti z launchpadu tak xine-ui bude fungovat standartně přes pulseaudio.
Důkaz toho, že na lunchpadu je mega blbost zde výstup týkající se pulseaudia generovaný s příkazem xine --verbose=10 videosoubor
pro audio.pulseaudio_device: (bez zadání parametru, defaultní stav):
main: zkouší se výstupní zvukový modul <pulseaudio>
audio_pulse_out: host (null) sink (null)
audio_pulse_out: ao_open bits=16 rate=48000, mode=8
pro audio.pulseaudio_device: pulseaudio
main: zkouší se výstupní zvukový modul <pulseaudio>
audio_pulse_out: host pulseaudio sink (null)
audio_pulse_out: failed to connect context object Spojení odmítnuto
load_plugins: nelze načíst zvukový modul <pulseaudio>
pro audio.pulseaudio_device: hurvinek
main: zkouší se výstupní zvukový modul <pulseaudio>
audio_pulse_out: host hurvinek sink (null)
audio_pulse_out: failed to connect context object Spojení odmítnuto
load_plugins: nelze načíst zvukový modul <pulseaudio>
Firefox, Opera, ChromeAni jeden z prohlížečů nepoužívá nativně pulseaudio, vše jede přes ten alsa plugin, řešení na netu s /etc/firefox/firefoxrc nebo ~/.mozilla/firefox/rc a tam nastavením FIREFOX_DSP="padsp" nefunguje.