Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Fyzikální engine  (Přečteno 2974 krát)

dadam

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 151
Fyzikální engine
« kdy: 23 Prosince 2009, 19:34:18 »
Zdravím, nevíte někdo o nějakém jednoduchém, nicméně realistickém fyzikálním enginu pro hry? Mám výškovou mapu terénu, nad ní vrtulník a chtěl bych to nějak rozhýbat. Nebo by bylo lepší naprogramovat si to sám?

LuciusMare

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1749
Re: Fyzikální engine
« Odpověď #1 kdy: 23 Prosince 2009, 19:47:24 »
Nevyhovoal by ti http://www.box2d.org/ ?
Citace
<Firzen> tak teď budu Číňan
<Firzen> tak uvidíme :D
Jabber: LuciusMare (zkroucenina) jabbim (tecka) cz

dadam

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 151
Re: Fyzikální engine
« Odpověď #2 kdy: 23 Prosince 2009, 19:57:21 »
Zapomněl jsem dodat že je to ve 3D

dadam

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 151
Re: Fyzikální engine
« Odpověď #3 kdy: 23 Prosince 2009, 20:44:08 »
Díval jsem se na http://www.ode.org/ode.html, vypadá to hezky, ale moc neřeší odpor prostředí... Neříkám že to musí být přesná simulace, ale aspoň zdání reality by bylo dobrý

petergula

  • Stálý člen
  • **
  • Příspěvků: 1016
Re: Fyzikální engine
« Odpověď #4 kdy: 23 Prosince 2009, 20:49:46 »
Som sa pozrel na to box2d a ak chces 3d tak tam spominaju bullet http://bulletphysics.org/wordpress/, co som stiahol a skusil vyzera to zaujimavo :). Aspon na jedno pozretie.
ntbk Dell 6420 (Amd Ati, Intel i7, 4GB RAM, 256GB SSD ...)
secondary/u svokrovcov:
Xubuntu (64bit) ntbk Asus A6Je (Ati X1450, Intel Core2Duo T5500, 2.5GB RAM ...)

dadam

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 151
Re: Fyzikální engine
« Odpověď #5 kdy: 24 Prosince 2009, 00:21:55 »
Co se dívám, taky moc neřeší ten odpor... A on je to hlavní důvod, proč ten engine chci použít, nějakou setrvačnost a zrychlení zvládnu sám... Nemáte někdo nějaký článek nebo něco kde by se to řešilo? Asi to nebude úplně triviální problém...
Jinak - moje vize, nevím nakolik se mi ji podaří dosáhnout, možná kvůli času vůbec:
Simulátor vrtulníků, jednoduchá, řekl bych až primitivní grafika (momentálně výšková mapa složená z trojúhelníků o velikosti rodinného domku, nechci to moc měnit), nicméně jak to půjde přesná simulace.
Co se kódu týče, tak přehledný, jednoduchý, pokud možno KISS filosofie, navíc bych byl rád závislý na co možná nejmenším počtu knihoven.
No a hra samotná by obsahovala nebojové mise typu SAR, transport nákladu, usazování nějakých velkých součástí přesně na místo, tankování za letu a podobně. Killer feature by byl fakt, že celé prostředí bude živé (nicméně modely pořád jednoduché, ne li primitivní), takže po silnicích budou jezdit auta, po kolejích občas nějaký ten vlak, a při přistávání nebo usazování nákladu by vás navigoval člověk na zemi.
Zatím mám jen tu výškovou mapu (ano, tu nejmenší část) a i tu budu muset přepsat, protože pro starání se o okna a události používám Qt (původně to měl být projekt do školy zaměřený na GUI). Rád bych až to bude provozuschopné a hratelné sehnal nějaké nadšence a spáchal simulaci trochu zajímavějších strojů:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_S-64
http://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-6
http://en.wikipedia.org/wiki/CH-53E_Super_Stallion
http://en.wikipedia.org/wiki/V-22_Osprey
http://en.wikipedia.org/wiki/CH-47_Chinook
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-12
http://en.wikipedia.org/wiki/Kamov_Ka-50
Inspirovala mě k tomu hra Search and rescue (řeším to tady: http://forum.ubuntu.cz/index.php/topic,42541.0.html), nicméně ta se mi nepodařila rozjet.

 

Provoz zaštiťuje spolek OpenAlt.