Zdravím.
Už dávnejšie som postrehol existenciu hry
Dark Oberon.
Je to multiplatformná stratégia s vlastným enginom. Vtedy dávno som ju z nejakého dôvodu neskúšal, nepamätám sa presne prečo. Pred nedávnom som blúdil po nete a znovuobjavil tento, už asi mŕtvy, projekt.
Hra je síce funkčná, ale nie je udržiavaná, verzia pre Ubuntu je dosť archaická a je dosť vecí na vylepšenie.
Testovali sme ju na internáte po sieti. Dalo sa pri nej zabaviť, ale na dennodenné hranie nie je.
Napadlo mi vytvoriť nejakú podobnú hru. Bola by to dobrá škola. Mojou najväčšou inšpiráciou je klasika AoE II
Je mi jasné, že je to obrovský kus kódu atď. V súčasnosti je to iba sen, ale raz,.. možno..
Robím si prehľad. V prípade, že by Ste sa púštali do nejakého podobného projektu, ako by Ste postupovali?
Aký programovací jazyk zvoliť? Som vysokoškolák - informatik - rád sa naučím nový. Aké knižnice, vývojové prostredie atď. by bolo najvhodnejšie?
Premýšľal som nad pythonom pre jeho multiplatformnosť a (vraj) rýchlosť programovania. Nevýhodou je jeho rýchlosť, resp. pomalosť. Možno by sa to dalo riešiť tak, že náročné časti aplikácie by boli napísané v inom prog. jazyku.
Ďalej padlo do úvahy C++. To by bolo podla mňa najvhodnejšie, ale zišli by sa mi nejaké rady a postrehy ako tvoriť multiplatformový kód.
Javu ee - pomaléé.
Ďalšia požiadavka na program by bola nenáročnosť na RAM a CPU. Fascinuje ma ako dokázalo AoE II bežať na mojom prvom PC - Pentium II 233, 64 RAM
Ak máte čím prispieť do diskusie, budem rád.