Ahoj, i když nejsem žádný počítačový odborník, jsem pouhá lama, tak bych Ti rád zdělil svůj názor na přechod na Ubuntu 12.04, protože i já jsem řešil a zdá se i zdárně vyřešil tuto otázku.
Delší dobu jsem používal Ubuntu 10.04 LTS doladěné Compizem (pro větší efektivitu a ergonomičnost práce), u kterého za necelý rok skončí podpora. Nejsem z těch co by měli čas, chuť a náladu co půl roku přeinstalovávat systém a vychytávat drobnosti - mám rád něco dlouhodobě funkčního a použitelného - přijdu k počítači, udělám co potřebuji, někdy si zajezdím nebo zastřílím a odcházím. Jelikož jsem momentálně po operaci v delší pracovní neschopnosti, tak jsem si řekl, že by by bylo dobré se podívat po nástupci svého operačního systému, takovém, aby měl stejnou funkčnost jako ten předešlý.
- Pochopitelně jsem vyzkoušel Ubuntu 12.04 s Unity - na pohled nevypadalo až tak špatně. Jenže pro mě, zvyklého většinu věcí dělat myší, šla efektivita práce hodně nízko. Možná je Unity zamýšleno pro pokročilejší, kteří by byli schopni ovládat vše klávesnicí. Nevyhovovalo mi zdlouhavé spouštění aplikací a při pohledu na pracovní plochy samé klikání a ještě ke všemu ve srovnání se svým předchůdcem značná pomalost.
- Vyzkoušel jsem i GNOME Classic - vychytat ho tak jak jsem ho měl dříve - nepovedlo se Compiz si dělá co chce a několik detailů jsem nevychytal tak, aby nové prostředí dokázalo nahradit to staré a ještě ke všemu vše takové vláčné - na vše dlouhá odezva.
- Dále jsem zkouše GNOME 3 - tam mě opět svírala efektivita práce, podobně těžkopádné zpouštění aplikací, ale podstatně lépe vyřešené přepínání mezi otevřenými okny a plochami, ale opět strašná pomalost a neohrabanost.